Дигитален Маркетинг и Вдъхновяващи Истории: Обучение по инициативата #ТиВъздействаш
В днешно време, социалните мрежи са основно средство за комуникация и обмен на информация между хора, бизнес и организации. За организациите в гражданския сектор, тези платформи са от особено значение, тъй като те предоставят възможност за достигане до по-широка аудитория и борба срещу потоците от дезинформация, които заливат неправителствения сектор в България и отвъд.
Проектът „Въздействащи истории и дигитален маркетинг срещу дезинформацията (#ТиВъздействаш)“ има за цел да укрепи капацитета на български граждански организации за насърчаване на демократичното гражданско участие като основна европейска ценност, като им предостави умения за използване на иновативни методи за дигитален маркетинг, създаване на видеоматериали и провеждане на ефективни онлайн кампании.
Между 18-ти и 20-ти юли, ние от Форум Гражданско Участие и Проинфо, събрахме над 20 членове на граждански организации и читалища от цялата страна, за да поговорим за дигитален маркетинг и създаване на вълнуващо видео съдържание за НПО. Обучението се проведе в Старосел, а тримата лектори с широки познания в различни сфери – от журналистика до дигитален маркетинг, ни показаха как да създаваме съдържание за социалните мрежи, така че да повлияем положително върху аудиторията си и да се преборим с дезинформацията.
Едно от най-емблематичните и уважавани лица на българската журналистика, Бойко Василев, сподели ценни съвети за създаването на въздействащи видео истории. В този креативен процес, лекторът ни разкри тайните на структурата на разказа и на влиянието, което метафорите могат да окажат върху аудиторията. Участниците научиха за силата на визуалното изкуство и как да го използват, за да формулират посланието си.
Флора Стратиева, български инфлуенсър в TikTok, YouTube и Instagram, бе вторият лектор в екипа. Тя ни представи вълнуващите възможности, които предоставя TikTok като платформа за създаване и разпространение на видео съдържание. Със своите над 238 хиляди последователи, тя разкри тайните на успеха в социалните мрежи и сподели ценни съвети за привличане на внимание и задържане на интереса на аудиторията.
Петко Георгиев, радио- и телевизионен водещ и анализатор, представи основите на дигиталния маркетинг и планирането на ефективни кампании. Неговата експертиза в областта на медийната комуникация помогна на участниците да се научат как да разкажат своите мисии и истории така, че те да достигнат до повече хора и да получат подкрепа за своите каузи.
Обучението даде възможност на граждански организации и читалища да се съберат, обмислят и обменят идеи, както и да получат ценни съвети. То подчерта значението на технологиите и социалните мрежи като инструменти за промяна и прогрес в обществото. Целта е участниците да придобият знания и умения, които да приложат в своите организации, въздействайки и давайки глас на каузите си.
Инициативата #ТиВъздействаш се осъществява от Форум Гражданско Участие, Фондация Проинфо и Асоциация “Съвременни читалища”
Тя получава финансиране от Европейската служба за граждански действия (ECAS) в рамките на проект EURECA 2023, който е съфинансиран от Европейския съюз. Изразените възгледи и мнения обаче са само на автора(ите) и не отразяват непременно тези на Европейския съюз или ECAS. Нито Европейският съюз, нито ECAS могат да носят отговорност за тях.